18.12

Du är en stjärna,
En stjärna som bara jag ser.
Om alla hade sett det jag ser,
Då skulle alla förstå vilken underbar människa du är.

* *

Regnar ute.

Tog mig min dagliga promenad idag, alltså hem från jobbet. Hann komma till Netto innan det började regna. Och för er som inte vet hur långt det är kvar hem så är det ungefär 15-20 minuter. Så det blev en regnig promenad.

Ska städa hade jag tänkt, men just nu känns det som att det inte kommer bli av idag, haha. Ska börja med att slita mig från datan och sen äta. Måste fixa matlåda tills imorgon också.. Palla mitt jobb....??!

Har för övrigt riktigt ont i huvudet, eller mer i pannan typ. Vet inte riktigt vad det beror på...?

* *

Att förlåta är svårt men det är ännu svårare att glömma.
Att förlåta någon kan vara väldigt svårt,
Ibland så svårt att man helt enkelt inte klarar av det.
Hur mycket man än vill och försöker så går det inte.

Det svåra med att glömma är att man hela tiden påminns,
Påminns om det man vill glömma.
Även om man ibland inte vill glömma så måste man.
För att gå vidare i sitt liv måste man.

Bara för att man förlåter betyder det inte att man glömmer.
Bara för att man glömmer betyder det inte att man förlåtit.

* * * * *

Varför fick man ingen karta när man föddes?
Då skulle man ju slippa falla i alla gropar på vägen.
Men kanske det är meningen?
Att falla för att kunna resa sig.
Resa sig upp och fortsätta på livets gropiga väg?

* *

Blandade känslor idag med.

* *

image8

Hmm, funderar på att göra denna, fast att blommorna ska ligga ovanför varandra, typ.. Men har inte bestämt mig än. Men blir det så, ska den sitta på vristen ner på foten. Men vet i alla fall att jag ska pierca mig i höst, efter Mallis :) Kommer ju ha flera tusen som väntar på mig här hemma i sverige, fett najs :)

* *

Nä, nu ska jag fixa lite att käka :)

//Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0