Onsdag

Så, nu är sovrummet äntligen färdigt. Blev hur bra som helst. Är super nöjd.
(Kommer bild snart.)
Ska snart fixa köket. Skulle tro att vi börjar nästa vecka. Får se när pappa har lite tid över. Det enda som ska göras i köket är att måla taket, sätta väv och sedan måla den. Kommer gå på några dagar. Fast sen är det ju en del annat smått och gott som ska göras men det är ingen panik med det. Det får bli när vi har pengar över. Ska byta ut bänkskivorna och sätta ny diskho och ny kran, sen så nya handtag till luckorna och lite så. Inget jätte allvarligt.
Efter köket är det lilla rummets tur, men det får vänta lite.

Idag har jag varit ledig, så det blev en rejäl sovmorgon i morse. Kom inte upp förens vid halv elva. (ja, det är länge. Brukar bara sova till halv nio - nio.)
Har städat i köket med, ställt tillbaka allt på bänkarna.
Min kära morbror var här i söndags och fogade lite. Love him <3
Fredrik har varit ledig han med idag så när han vaknat till liv och jag fått ordning i köket så åkte vi och storhandlade. Känndes som vi handlade för ett helt kompani, men ska man storhandla så ska man göra det på riktigt, haha.
Har även varit och köpt färg och väv till köket idag med.


Igår satt jag och läste igenom lite dagboksinlägg från 2005. Åhh, vad jag längtar tillbaka. Var inga bekymmer och allt var bara kul. Eller nästan allt i alla fall, men ändå.
Nu fyra år senare sitter man här med köpt lägenhet, sambo och hela paketet.
Visst är jag lycklig, men vad tiden går fort och allt ändras. Det hade varit kul att kunna dra tillbaka tiden och leva där lite längre. MEN jag ångrar ingenting. Inte ens det hemska.
Goda minnen är dom bästa som finns. Underbart.

Titta på tv lite innan det är dags att hämta tvätten i tvättsugan.

Tjingeling.
//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0