Målmedvetenhet


Det här låter så klychigt, något som alla gör efter nyår. Det som för många alltid är ett nyårslöfte men aldrig hålls. Det är alltid samma sak:
- Jag ska börja på måndag, då är det allvar som gäller!

Jag vet inte hur många gånger jag sa det under förra året, eller jag dom senaste tre åren. För att vara ärlig har jag inte kännt mig tillräckligt motiverad.
Men nu är det dags.

Mitt mål är att innan nästa nyår, alltså nästan 365 dagar, ha gått ner 13 kg.
Det kommer inte bli så mycket ändring i början mer än att ändra kost och ta fler promenader.

Jag vet att jag kommer att klara det den här gången!

Och för att påpeka så är detta inget nyårslöfte, det är ett löfte till mig själv och min kropp! Kände att nu när alla helger är över så kan jag ta tag i min kost och viktnedgång.
Så detta hade lika gärna kunnat vara i april, höhö :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0